Sabtu, 1 November 2008

Ujang Dewan Makan the legend!

geng, ingat tak Ujang Dewan Makan..pekerja Dewan makan tinggi lampai yang kita dok bengang tu..hehe!

suatu petang watu bermain bolasepak Ujang telah mengasari ketua gangster kami, Shukri Halim ABM- dia telah menumbuk kepala Shukri..kami pun beramai-ramai cuba menyerang dia tetapi disabarkan secara baik oleh Leftenan Ramli Jelani (hehe)

Kami masih tak berpuas hati..malam tu "Pembalasan Si pitung" akan kami lakukan..waktu prep di Dewan Makan...tah apa majalnya perut aku memulas tak tahan sangat..Dengan berani-berani takut aku pun pulang ke hostel nak buang air besar, terserempak pulak dengan Nali yang juga baru lepas berak. Aku meminta dia menemani aku sebab kes hantu rasuk Syakirin masih hot..takut juga aku kalau tengah berak tu ada tangan hantu terjulur keluar dari lobang jamban..penakut betul masa tu!

Ketika kami di asrama itulah geng2 kami bertindak tanpa menunggu kami..Ujang yang sedang menyiang daging telah dikeroyok oleh beberapa budak lelaki yang mengiktiraf diri mereka gangster zaman itu..mujur fizikal Ujang yang tinggi lampai itu menyelamatkannya. Diangkat pisau pemotong daging itu maka bertempiaranlah geng2 kami yang semuanya hanya paras bahu dia saja..Man Budu luka sedikit jari kelingkingnya terkena pisau tersebut..

Ujang ketakutan dan tidur di runah warden malam tu..tak lama kemudian Ujang pun berhenti kerja..PANDIR betul kami!!

(aku teringat ada satu brader kerja di Dewan Makan tapi tak tahu nama dia..sebaik saja dia berhenti kerja kita dapat lihat dia telah menconteng tembok di dewan makan menggunakan spray can dengan kata-kata "I LOVE YOU AIDA!"..(aida PPN yang kini isteri cikgu Azmie

Tiada ulasan: